Education & participation package for recipients of housing benefit and social welfare payments
Wer für sein Kind entweder Sozialhilfe oder Leistungen nach dem Asylbewerberleistungsgesetz, Wohngeld oder Kinderzuschlag empfängt, kann auch bestimmte Leistungen des Bildungs- & Teilhabepaketes erhalten.
Empfänger von Bürgergeld informieren sich bitte bei Ihrem zuständigen Leistungsbetreuer im Jobcenter Jenarbeit.
Die Beantragung muss immer im laufenden Bewilligungszeitraum - aber natürlich so bald als möglich - erfolgen.
Details
Overview of the services
- communal lunches in the day care centre and at school
- excursions and trips
- personal school supplies
- participation in social and cultural life
- appropriate learning support
- School transport
Detailed information can be found in the flyer under -> Downloads.
Recipients of Arbeitslosengeld II (unemployment benefit II) are kindly requested to contact their responsible benefits officer at the Jobcenter Jenarbeit.
Note
The applications provided here (-> Downloads) can be completed online.
Procedure/Deadlines
When does the application have to be renewed?
Please look at your notice of approval from the housing allowance office or the family benefits office. Whenever you submit a follow-up application there, you must also resubmit the corresponding applications (which you can find under -> Downloads on this page) to us.
However, you do not have to wait until you receive the decision from the issuing authority. The applications can be submitted at the same time. You can submit them by post or by fax. Of course, it is also possible to submit them in person during general opening hours.
Opening hours
Tag | Zeiten |
---|---|
Montag bis Mittwoch |
08:00 – 16:00 Uhr |
Donnerstag | 08:00 – 17:00 Uhr |
Freitag | 08:00 – 13:00 Uhr |
Hinweis
Für persönliche Beratungsgespräche im Gebäude, Stadtrodaer Straße 1, ist im Vorfeld eine Terminvereinbarung mit dem / der persönlichen Ansprechpartner*in notwendig. Die Termine werden nach Dringlichkeit und unter Beachtung der Reduzierung des Kundenkontaktes gewährt.
Klärung von Anliegen per E-Mail, Post oder Fax
Gleichermaßen wird empfohlen, Anliegen durch Nutzung von Telefon, E-Mail, Post oder Fax zu klären. Dieses Vorgehen hat sich in vielen Fällen gut bewährt und bleibt aktuell unser bevorzugter Kontaktweg.